Kuviani

Reissuissa on toisinaan tullut otettua enemmänkin kuvia. Niihin pääsee käsiksi joko teksteissä olevista linkeistä taikka sitten tästä.

Translate

25.7.2014

Karkkilassa 24.7.2014

Eilen tuli vielä piipahdettua karkkilassa Ahdin kanssa, joka oli jälleen palannut kotimaan kamaralle, eipä ole hetkeen nähty.

Soiteltiin jo tuossa kun reissussa olin ja sovittiin lopulta, että mennään karkkilaan tuhlaamaan päivää hieman kalastuksen parissa.

Tavattiin masuunilla kuuden pintaan aamulla ja osteltiin siitä luvat. Sit suunnaksi pitkälän tutut mestat. Hellettä oli luvattu ja siltä se myös tuntui jo heti aamusta.

Käveltiin kisoista tutulle kolmos-nelos poolin rajalle ja lähdettiin siitä valumaan pikkuhiljaa alas päin. Sain alkuun yhden pienen hauen ylös, siis todella pienen n. 20cm max. Muuten pitelikin hiljaista, pieni harri kävi pyörähtämässä perhojen perässä, mutta muuten sai laavulle asti tiputtaa ennen lisä tapahtumia. Täältä Ahti sai hetken kontaktin kirjoloheen ja pikkuisen alempaa pikku harrin.

Pidemmälle ei pitkälää kalastettu, vaan suunnattiin keskustan alueelle. Täältä ei isoja tapahtumia tullut, itselle yksi varma kirjolohi kontakti, mutta muuten piteli hiljaista. Päätettiin käydä syömässä abc:lla hieman evästä ja siirtyä sitten Katlalle kalaan.

Autot parkkiin sääpallojen luo ja kohti jokea, tämä itselleni uusi paikka tällä alueella, muut olenkin jo kolunnut läpi. Hienoa paikkaa silmän kantamattomiin, jos jokea alas katseli. Varsin houkutteleva paikka kalastella, vaikka hellettä olikin jo päällä ihan riittävästi.

Lähdimme alavirtaan kalastellen ja yrittäen etsiä kontakteja kaloihin. Löysin muutaman pienen ahvenen montuista, samoin teki Ahti. Särkiäkin löytyi ahventen seasta, muuten piteli hiljaista.

Ahti löysi kuitenkin jo taimen kontaktin yhdestä kuohusta, mutta tiputti sen saman tien. Jatkettiin alas päin aina välillä istuskellen ja jutellen kuulumisia. Ehdin jo hyvän matkaa Ahdista alas päin, kunnes Ahti huikkasi, että tulehan haavilla jeesaamaan. Ahti oli saanut koukutettua 39cm taimenen kovasta virrasta ja kävin sen haaviimassa tuolta pois.

Sitten paineltiin vielä haaralle asti alas ja jäätiin siihen sitten toviksi istuskelemaan. Tunti siinä puhellessa vierähti kunnes jatkettiin sitten takaisin ylös päin. Tuosta käytin yhden pienen taimenen ylhäällä ja samoin teki Ahtikin. Ahti keräili kamoja ja minä kävin vielä hieman ylempää kokeilemassa, löysin yhden 25-30cm taimenen vielä siiman päähän. Sitten koluttiin takaisin autoille ja purkamaan kamoja.

Sovittiin lauantaiksi uutta reissua ja kohteeksi valikoitui Vantaankoski. Helle kalastustahan tuo tulee varmasti jälleen olemaan, mutta se kalan saanti ei aina ole se jutun suola.

Tässä linkki vielä karkkilan reissun kuviin, samoin myös kesäkuun aikana nukarilla kuvattuihin.